یکشنبه, 09 اردیبهشت,1403 |
میلاد عرفان‌پور: «انگیزه شکل گیری دوره های آفتابگردانها پر کردن خلاء آموزشی شعر جوان بود.»
افتتاحیه نخستین اردوی بانوان دوره هفتم برگزار شد.
 

میلاد عرفان‌پور: «انگیزه شکل گیری دوره های آفتابگردانها پر کردن خلاء آموزشی شعر جوان بود.»

دوشنبه، 18 تیر 1397 | Article Rating

 

در این جلسه که با پخش آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد، مدیر دفتر شعر موسسۀ شهرستان ادب با شاعران حاضر، پیرامون اهداف این دوره و کیفیت برگزاری آن سخن گفت.

میلاد عرفان‌پور؛ ضمن خوش‌آمدگویی به شاعران دوره، از رقابت ۵۰۰  شاعرجوان در دورۀ هفتم آفتاب‌گردان‌ها یاد کرد. سپس با برشمردن فعالیت ۸ سالۀ شهرستان ادب در زمینۀ شعر و داستان و پژوهش و ... انگیزۀ شکل‌گیری این موسسه را پر کردن خلاء آموزشی که پیرامون شعر کشور وجود دارد، دانست و افزود: اوج برگزاری اردوهای آموزشی و دانش‌آموزی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و نیمۀ اول دهه ۸۰ بود که با تضعیف این برنامه‌ها و تغییر سیاست‌های آموزش و پرورش این خلاء ایجاد شد.

 وی آموزش بیش از ۸۰۰ شاعر را در شش دوره گذشته شعر جوان انقلاب اسلامی، از افتخارات موسسه شهرستان ادب دانست و گفت: «این که خیلی از این شاعران عضو دوره، امروز شعرشان جلوه کرده و حتی خود در انجمن‌ها و محافل ادبی نقش محوری دارند، ما را به ذوق می‌آورد. دوست داشتیم در این دوره میزبان شاعرانی باشیم که از دورافتاده‌ترین نقاط کشور آمده‌اند.»

میلاد عرفانپور سپس با اشاره به دشواری‌های برگزاری این دوره‌ها و تلاش‌هایی که در پشت صحنۀ برگزاری آن وجود دارد، افزود: «با مشورت بزرگان و تجارب قبلی خودمان به یک برنامۀ جامع آموزشی رسیدیم. دوره‌ها اصلا محدود و محصور به اردوها نیست، بلکه انتظار داریم اعضای دوره در همۀ فعالیت‌هایی که با هدف اعتلای ادبی آنهاست شرکت کنند.» و به اهمیت کلاس‌های نظری و کارگاه‌های تخصصی نقد شعر تاکید کرد.

پس از سخنان میلادعرفانپور؛ محمدرضا وحیدزاده؛ کارشناس دفتر شعر آفتاب‌گردان‌ها نیز دقایقی با شاعران عضو دوره هفتم سخن گفت.

وی دورۀ هفتم را یکی از پراستقبال‌ترین دوره‌های شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) دانست. سپس از شاعران عضو این دوره خواست تا با سایت آفتابگردان‌ها و رسانه‌های مرتبط با آن در تماس باشند و یادآور شد: «این رسانه‌ها با همت خود آفتابگردان‌ها فعال هستند و سایت آفتاب‌گردان‌ها کمک می‌کند آثار شاعران دوره‌ها و اخبار مرتبط با آنها دیده شود و در حقیقت رسانه‌ای برای انعکاس آثار و فعالیت‌های اعضای هر دوره است.»

تصاویر
  • میلاد عرفان‌پور: «انگیزه شکل گیری دوره های آفتابگردانها پر کردن خلاء آموزشی شعر جوان بود.»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: