پنجشنبه, 27 اردیبهشت,1403 |
بار دیگر اطلاعات برتر رشت از آفتابگردانها می‌گوید
چاپ اشعار آقایان دوره هفتم آفتابگردانها در یک نشریه گیلانی
 

بار دیگر اطلاعات برتر رشت از آفتابگردانها می‌گوید

ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 | Article Rating

در حاشیه نخستین اردوی آقایان دوره هفتم آفتابگردانها، اشعار شاعران گیلانی عضو دوره هفتم آفتابگردانها به همت آقای محمدرضا ستایش، خبرنگار گیلانی، که خودشان نیز عضو دوره هفتم آفتابگردانها هستند، جمع‌آوری و در هفته نامه اطلاعات برتر رشت به چاپ رسید. همچنین گزارش مختصری از اردو در صفحه ادبی این هفته نامه منعکس شد.

مجموعه آفتابگردانها این فعایت خودجوش را ارج نهاده و از ایشان کمال تشکر را دارد.

لازم به ذکر است که در حاشیه اردوی اول بانوان دوره هفتم آفتابگردانها، اشعار چند تن از بانوان عضو دوره نیز به همت ایشان در این نشریه به چاپ رسیده است.

 

در ادامه شما را به مطالعه مطالب چاپ شده‌ در صفحه ادبی هفته نامه اطلاعات برتر رشت دعوت میکنیم:

 

 

نخستین اردوی هفتمین دوره آموزشی شعر جوان کشور، «آفتاب‌گردان‌ها» ویژه آقایان 

 نهم مرداد ماه ۱۳۹۷ در تهران آغاز برگزار شد.

 

 

 

 

این اردو که مختص آقایان شاعر بود، با حضور ده‌ها شاعر جوان عضو این دوره، از سراسر کشور، در مجتمع آدینه تهران برگزار می‌شود.

 

که ۵شاعر جوان گیلانی آقایان :

 

امیررضا ستایش صومعه سرائی  از صومعه سرا 

سجاد بوستانی   زیبا کنار 

مرتضی تقوی  رشت 

سید حسین احمدپور تکلیمی  رشت

مهدی زاده رشت

در این اردوی چهار روزه حضور داشتند.

 

اعضای «آفتاب‌گردان‌ها» از کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی متعدد با حضور شاعران و منتقدان برجسته کشوری آقایان :میلاد عرفان پور_علی محمد مودب_ناصر فیض _حسین اسرافيلى_سعید بيابانکى_محمدرضا وحید زاده_امید مهدی نژاد _محمدمهدی سیار_حسن صنوبری _حجت الاسلام کاشانی _زهیر توکلی _ محمدرضا طهماسبی_اميرمرادى_ محمدحسین نجفی_علی داوودی_سیدمحمد جواد شرافت_علیرضا سمیعی_محمدحسین نعمتی _سیدرسول پیره_حسن بياتانى_سيدوحيد سمنانی_مبین اردستانی_محمدرضا ترکی  بهره‌مند شدند.

گفتنی است شاعران جوان و استعدادهای تازه شعر کشور پیش از این در فراخوان مربوطه با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی، و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیارها برای حضور در این دوره تخصصی است.

دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه برگزار می‌شود. 

هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است.

لازم بذکر است، اردوی اول آقایان از دوره هفتم آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، از نهم الی دوزادهم مرداد در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

 

تصاویر
  • بار دیگر اطلاعات برتر رشت از آفتابگردانها می‌گوید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: